11 Mart 2008 Salı

Alev Gürzap

[Resim] http://www.diziler.com/biography/2f9b9535314148807c4727243a1a0ed3.jpg

Alev Gürzap
(d.
1936 - İstanbul) Tiyatro, sinema ve dizi oyuncusu, seslendirme sanatçısı.


İstanbul Şehir Tiyatroları sanatçısı olan Gürzap, yaş haddi nedeniyle emekli olmasının ardından, özel tiyatrolarda çalışmalarına devam etti. Tiyatro İstanbul bünyesinde çalıştı. Çeşitli sinema ve dizi filmlerde rol aldı. 1946 yılında Shakespeare'in çocuk oyunu "Fırtına" ile tiyatroya adım atan Gürzap, 17 yıl süreyle Lüküs Hayat'ta "Mısırlı Afet"i oynadı. 1999 yılında Afife Tiyatro Ödülleri'ne İlkay Saran'la birlikte aynı oyundaki aynı rolden aday gösterildiler. Gürzap, 1997 yılında değişimli olarak oynadıkları "Oyun Karıştı" oyunundaki baş kadın rolüyle o yılın en başarılı komedi oyuncusu dalında aday oldu.

Rol aldığı bazı oyunlar
  • Krallar da Ölür
  • Lüküs Hayat
  • Altı Derece Uzak
  • Deli Bal
  • Bir Sabah Gülerek Uyan

Filmografisi
  • Dicle - 2007
  • Son Yaprak - 2004
  • Yıldızların Altında - 2002
  • Baykuşların Saltanatı - 2000
  • Affet Bizi Hocam - 1998
  • Geyikler, Annem ve Almanya - 1987
  • Nasıl İsyan Etmem - 1982
  • Alişan - 1982
  • Yasak Aşk - 1981
  • Sabıkalı - 1974
  • Ana Kucağı - 1959
  • Zeynebin Aşkı / Güllü Fatma - 1957

6 yorum:

Adsız dedi ki...

buda bı gıcık sevgıye hıc deger vermıyor yaa

Adsız dedi ki...

buda bi deli ne gıcık kadın onların sevgilerine mani olamazsın senden nefret ediyom ninecim

Adsız dedi ki...

VALLA AÇIKÇASI BEN SENİ OKADAR BEĞENMİYORUM MİNE HİÇ GÜZEL DEĞİLSİN Bİ GÖZLERİN MAVİ DİYE HERKESİN GÖZÜ MAVİ BENCE SARUHAN HÜNELİN YANINA ANCA YASEMİN ERGENE YAKIŞIRDI BENCE DEĞİŞTİRİN DAHA ÇOK REYTİNG ALIRSINIZ.

Adsız dedi ki...

bence mine daha güzel yakisiyo daha cocuksu

Adsız dedi ki...

kurtlar vadisiyle ayni günde olmasi isleri bozuyo günü degisse yada saati harika olur diziyi kaldirmayin

Adsız dedi ki...

arkadaşa katılıyorum babam kurtlar vadisini izliyo ben serçeyi izleyemiyorum mecburen internetten izlemek zorunda kalıyorum günü ya da saati değişsin hakikatende:)))!!!...